gepersonaliseerd samen leren.

Binnen een sociale context, maximaal rendement nastreven op het vlak van leervermogen, leerwinst en leermotivatie.

Bouwstenen:

  • Doelgerichte differentiatie:
    Leerproces afgestemd op de behoefte van elke leerling.
    Leernoden in kaart brengen
    Planlast beheersbaar houden via (digitale) technologie
  • Groeien naar autonomie:
    Expliciete aandacht voor leervaardigheden en zelfsturingsvaardigheden. Personalisatie & zelfregulatie zijn cruciaal.
  • Samen leren:
    Gecostuurd leren: zelfsturing moet gedeeld worden met anderen.
    Vb. peerteaching richting gezamenlijke doelen.
  • Onderzoekende houding:
  • Continue effectmeting in functie van het R-OK.

Rollen:

  • Lerende: zelfsturende vaardigheden en leerstrategieĆ«n die de leerlingen helpen een persoonlijk traject te plannen & te evalueren.
  • Leraar: een leeromgeving creĆ«ren waar zelfsturende vaardigheden centraal staan. 
  • Schoolbeleid: een duidelijke visie, een gericht professionaliseringsbeleid, gedeeld leiderschap.Digitaal ondersteunen en monitoren van leerprocessen. Interne kwaliteitszorg;  GSL als schoolteam. Bijsturen op basis van data.